Magazín M Zprávy z MUNI
  • Události
  • Věda a výzkum
  • Student
Rubriky
English
    • Události
    • Sport
    • Komentáře
    • Věda a výzkum
    • Student
    • Výuka
    • Uchazeči
    • Absolventi
  • English
Vizualizace zastávky před kampusem.

Začala stavba tramvajové trati k univerzitnímu kampusu

Nová linka usnadní cestování desítkám tisíc lidí denně včetně studentů a zaměstnanců Masarykovy univerzity nebo pacientů Fakultní nemocnice Brno.

Události
14. října 2019
redakce
CC-BY

Stavba tramvajové trati k univerzitnímu kampusu byla dnes slavnostně zahájena poklepáním základního kamene. Zprovozněna bude na konci roku 2022. „Stavba má obrovský přínos pro oblast Starého Lískovce a Bohunic. Tento strategický projekt výrazně ulehčí přetížené dopravě ve městě,“ uvedla primátorka města Brna Markéta Vaňková.

Projekt počítá se zřízením dvou nových zastávek Nová Jihlavská (pod zemí) a Nemocnice Bohunice.

Nová trať se od stávající odpojí v uzlu Osová, dále bude vedená hloubeným tunelem pod Mikuláškovým náměstím a vyústí v ulici Netroufalky. Tunel dlouhý 619 metrů povede v hloubce až 9 metrů. Projekt počítá se zřízením dvou nových zastávek Nová Jihlavská (pod zemí) a Nemocnice Bohunice.

Celkové náklady projektu činí 1,4 miliardy korun. „Jedná se o stavbu, která z pohledu MHD nemá v novodobých dějinách Brna obdoby. Projekt je unikátní nejen z hlediska rozsahu a charakteru, ale i objemem finančních prostředků získaných z dotačních titulů,“ vysvětlil generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek.

Poklepání základního kamene se zúčastnila i kvestorka Masarykovy univerzity Marta Valešová (zcela vpravo).

Generální ředitel firmy FIRESTA-Fišer Pavel Borek upřesnil, kde aktuálně začaly první stavební práce. „V těchto dnech jsme začali v oblasti ulic Jihlavská a Netroufalky provádět sondy na přeložkách jednotlivých sítí pro zjištění jejich skutečné polohy. Mezi nejkomplikovanější patří přeložka kabelů společnosti E.ON, která musí být provedena bez přerušení napájení Fakultní nemocnice Brno Bohunice,“ přiblížil.

Viditelnější práce většího rozsahu budou následovat na jaře 2020, kdy zhotovitelská firma začne s hrubými terénními pracemi a hloubením samotného tunelu. V roce 2021 budou tyto práce pokračovat a přidá se výstavba zastávek, tramvajové trati a trolejového vedení. Rok 2022 pak bude rokem dokončování stavby a technických náležitostí, úpravy okolního terénu, oživování technologií a zkušebního provozu.

Dopravní omezení budou obnášet krátkodobé výluky na trolejbusové trati mezi zastávkami Osová a Nemocnice Bohunice a několikaměsíční výluku na tramvajové trati v úseku Švermova – Starý Lískovec.

Nové řešení zastávky Osová a vjezd do tunelu.
Podzemní zastávka Nová Jihlavská.
Nové řešení zástavky Nemocnice Bohunice.

Související články

  • MUNI DAY: výzkum na vlastní oči, workshop i Zpěvuchtivé dámy

    Setkání studentů a zaměstnanců Masarykovy univerzity MUNI DAY vypukne už 16. května. Zaregistrujte se na událost či stále volné akce...

  • MUNI DAY oživí kampus na celý den, láká na anglické divadlo, starověké deskovky i bazar

    Už za necelý měsíc vypukne největší celouniverzitní setkání studentů i zaměstnanců Masarykovy univerzity MUNI DAY. Akci hostí ve čtvrtek...

  • Letošní MUNI DAY slibuje sport, zábavu i poznání a účast všech fakult

    Sportovní i společenské setkání napříč celou univerzitou nabídne druhý ročník MUNI DAY. Na 16. května, kdy se akce uskuteční, bylo...

  • V kampusu odstartovaly snídaně s vědcem

    V knihovně univerzitního kampusu bylo od rána rušno. Pro studenty, vědce i hosty byla nachystaná bohatá snídaně a zajímavá debata. Se...

MUNIMasarykova univerzita

Vydává Masarykova univerzita, 2005–2023. ISSN 2571-4198.
Redakce | Ceník inzerce | PDF | Podmínky užití

Sledujte Magazín M:

Sledujte Magazín M na Facebooku Sledujte MUNI na Twitteru RSS

Hlavní verze článku