Především o podmínkách práce vedoucích pracovníků základních
a středních škol, jejich potřebách a možnostech podpory diskutovali
čeští a norští odborníci 30. listopadu na filozofické fakultě.
Specialisté z univerzit, ale také z praxe – ředitelé škol, zástupci
školní inspekce i institucí poskytujících další vzdělávání – tím
uzavřeli hlavní část společného česko-norského projektu Inovace
programu vzdělávání vedoucích pedagogických pracovníků v Brně/Bergenu,
který se uskutečnil v průběhu roku 2009 za vedení ústavu pedagogických
věd Filozofické fakulty Masarykovy univerzity a účasti partnerů
z norských vzdělávacích institucí.
Mezi hlavní témata patří dnes v oblasti vedení a řízení škol tzv. nový
systém řízení veřejného sektoru a jeho důsledky pro školy – zejména
značná míra decentralizace a autonomie, důraz na vnitřní rozvoj škol
a požadavek, aby školy mnohostranně skládaly účty z vlastní práce.
Seminář kromě jiného jasně potvrdil některé analogie, ale také
odlišnosti v práci vedoucích pracovníků škol v obou zemích.
„V porovnání s norskými kolegy jsou čeští ředitelé více zatíženi
rozhodováním o ekonomických a právních záležitostech. Dalo by se říci,
že řídí školu prakticky od A do Z. Často si pak ovšem stěžují, že proto
nemají tolik času a sil soustředit se na koncepční pedagogickou práci.
To má samozřejmě určitý vliv i na naši snahu koncipovat a realizovat
programy přípravy a podpory vedoucích pracovníků škol,“ uvedl
koordinátor projektu profesor Milan Pol z ústavu pedagogických věd.
Dalším výstupem projektu bude publikace o hlavních tématech vedení
a řízení škol ve Skandinávii, určená českým čtenářům, která vyjde letos
na jaře.
Hlavní novinky
Tři fakulty znovu přijímají přihlášky do desítek bakalářských studijních programů
Do 27. července si mohou zájemci podat elektronickou přihlášku do studia na přírodovědecké fakultě, na filozofické fakultě je tato možnost do 11....


Prezident jmenoval nové profesorky a profesory

Docenti nově habilitovaní na MU převzali své dekrety
