Jak pomoci českému vzdělávání
Nelichotivý dárek k Vánocům dostalo české školství. Když v prosinci Ústav pro informace ve vzdělávání zveřejnil výsledky studie PISA, vyšlo z nich, že Česko se zhoršuje nejrychleji ze všech zemí OECD. Pojmenovávat důvody zhoršujícího se stavu se hned pokusilo ministerstvo školství i neziskové organizace. V rozhovoru pro muni.cz to dělá také profesorka Ústavu pedagogických věd Filozofické fakulty Masarykovy univerzity Milada Rabušicová. Na rozdíl od ministra školství Josefa Dobeše ovšem řešení nevidí v rušení škol, jež propadnou při srovnávacích zkouškách, které Dobeš plánuje zavést. „Takové testování k ničemu nevede. Když má škola, kam chodí například žáci ze sociálně znevýhodněných rodin, horší výsledky, tak to o její kvalitě mnoho neříká,“ říká mimo jiné Rabušicová.